En känsla, jag inte har något namn för,
har tagit min själ i beslag.
En ödes tomma och nakna bar,
i mörker den känslan mig har.
Den driver mig bort,
bort från livets låga,
bort från glädjens stunder.
Det är ingen olycka,
och ingen tillfällighet,
att den tagit min själ i beslag.
För mina tankar vandrar,
och drömmarna far,
bort mot ett lugnare hav.
Men utan min själ
finns ingenting kvar.

Lämna en kommentar